Simson alkatrészek/Simson Ersatzteil noch alle andernfalls noch was motor!/

"Minden ami Simson és Mz" (Alle was Simson und Mz)


Simson S51
S51B 1-3-H factory-stock.jpg
További elnevezések - S51N-H
- S51B 1-3-H
- S51B 1-4-H
- S51B 2-4-H (S51 Electronic)
- S51E-H, S51E/4 (S51 Enduro)
- S51C (S51 Comfort)
- S51/1B-H, S51/1C-H, S51/1E-H (S51 12 Volt)
Gyártási adatok
Gyártó IFA-Kombinat
VEB Fahrzeug- und Jagdwaffenwerk Ernst Thälmann Suhl
Gyártás ideje 19801990
Előző Simson S50
Következő Simson SR50
Simson S53
Típus utcai, illetve "Enduro"
Műszaki adatok
Méret és tömegadatok
Hossz 1890 mm
Szélesség 880 mm
Magasság 1195 mm
Gumik 2.75 - 16R K30, K32 vagy K35
Tömeg
Szárazon 75 kg
Nedvesen 260 kg
Tengelytáv 1210 mm
Üzemanyagtank 8,7 l ebből 0,8 l tartalék
Teljesítmény
Motor – 50ccm-es léghűtéses egyhengeres résvezérlésű kétütemű motor
- M531 illetve M541 KF típus
Felfüggesztés - Teleszkópvilla elöl (130 mm rugóút)
- Hátul: himba rugóslábakkal (85 mm rugóút)
- "Enduro" és "Comfort" modelleken hátul: állítóberendezéssel ellátott himba rugóslábakkal (90 mm rugóút)
Fékek Dobfék elöl és hátul
Teljesítmény 2,72 kW / 3,75 LE @ 5.500 1/min ("N"-re nem érvényes!)
Forgatónyomaték 5 Nm @ 4.800 1/min ("N"-re nem érvényes!)
Erőátvitel – 3 illetve 4 fokozatú vonóékes váltó
- többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló
- lánchajtás

Simson S50
Simson S53
Simson SR50
Simson Star


Az Simson S51-es modell egy két személy szállítására is alkalmas, viszonylag modern, megbízható, strapabíró kismotorkerékpár. 1980-ban jelent meg, az S50-es sorozatot váltotta le. 1980-tól 1990-ig gyártották a volt NDK egyik kisvárosában, Suhl-ban. A sorozatból kb. 1 300 000 db készült összesen. Legnagyobb számban az "S51B 1-4" típusú példány, ebből 360 600 db gördült le a gyártósorról 1980 és 1989 között. (Néhány típus neve mellett zárójelben az ismertebb neve vagy az oldalmatricán szereplő felirat szerepel, a könnyebb felismerhetőség érdekében.)

A sorozat tagjai legkönnyebben a motorblokk (M531 vagy M541 típusú) alapján különíthetőek el elődeiktől (szögletesebb forma, kuplungfedélen szerepel a sebességek száma és az "IFA" embléma, valamint a hengerfej bordázata párhuzamos), ám ezen kívül más kezelőszervekkel is rendelkeznek (kombinált kapcsoló), valamint a fényszóróház laposabb formájú. Egyébként ezeken kívül a váza teljesen megegyezik az S50-es modellel.

Motor-M541.jpg

Típusok 

Az S51 sorozatnak rengeteg típusát gyártották. Ezek teljesítménye közel azonos, különbségek csupán a felszereltségben mutatkoznak.

S51N-H: A típus nevében szereplő "N" betű jelentése ismeretlen. Egyesek szerint "Normal"-t jelent, mások szerint a "Nicht" ill. "Neutral" azaz az üres szót jelenti. Egy másik forrás szerint, a Simsonok (amelyek N-es típussal jöttek ki) azokon nem volt index, és csak gyári, kék festés volt. A jármű felszereltsége csekély. Nem volt rajta irányjelző, hátsó lábtartó, az ülésen kapaszkodó, csomagtartó, valamint a kombinált kapcsoló és a gyújtáskapcsoló is hiányzott róla. Akkumulátor sem volt gyári tartozék. A kürt helyett "IFA" feliratú csengő volt rajta. Alumínium felnik helyett csak ezüstszürkére fújt vasfelnijei voltak. Ennek a típusnak teljesítményben fojtott, kizárólag 3 sebességes motorblokkja volt. A 40 km/h-s végsebességre való fojtást több módon érték el. A henger kipufogócsatornájának méretét csökkentették, a porlasztónál akadályozták a súber mozgását, a kipufogókönyök hosszát megnövelték és a kipufogódobból eltávolították a konfúzor részt. Ez a típus könnyen felismerhető a jellemző kék színéről (viccesen: "bilikék") és az irányjelzők hiányáról. 1986-ig készültek ezek a típusok, kizárólag 16N1-es porlasztóval és 6V-os, megszakítós gyújtással.

S51B 1-3-H: A típus nevében szereplő "B" a "Blinker" (irányjelző) szó rövidítése. Ami ezen a típuson található, az alapfelszereltségnek tekinthető, mert az S51N-en és az S51E/4-en kívül az összes későbbi típus tartalmazza. Tehát ezen típuson található irányjelző, hátsó lábtartó (nem mindegyik magyarországi példányon), ülésen kapaszkodó, csomagtartó, kombinált- és gyújtáskapcsoló, akkumulátor, elektromos kürt, kormányzár, helyzetjelző, féklámpa. A világításról egy 6V 25/25W-os izzó gondoskodott. A régebbi nagyobb felszereltségű Simsonokról ismert 16 collos alumínium felniket kapta. A típust 3 sebességes blokkal árulták. Jellemző színek: piros, világos- és sötétzöld, okkersárga, néhány esetben "bilikék". 1988-ig gyártották ezt a típust ebben a formában, kis ideig BVF 16N1 típusú porlasztóval, majd később a korszerűbb BVF 16N3-as porlasztóval. A típusban szereplő 1 a 6V-os, megszakítós gyújtásra utal. Kezdetben az S50-es kilométerórával szerelik, majd később áttérnek a 100-as kilométerórára. 1988-ig készültek ezek a háromsebességes változatok.

Simson S51B13.jpg

S51B 1-4-H: Megegyezik az előző típussal, egyedüli különbség, a 4 sebességes motorblokk.

S51B 2-4-H (S51 Electronic): A típus ismertebb neve: S51 Electronic, amely az első csúcsfelszereltségű típus volt. Eltérés az előző típusokhoz képest: kezdetektől fogva 100-as kilométer óra volt rajta, erősebb fényszóró (6V 35/35W), valamint megszakító nélküli, tirisztoros gyújtása volt, amelyet nem kellett karbantartani. Jellemző a sötét (méreg)zöld szín. Később módosítanak a villamos rendszerén: 12V-osra cserélik, de megtartják a jól bevált tirisztoros gyújtást. A blokkja természetesen 4 sebességes.

S51 electronic.jpg

S51E-H (S51 Enduro): A típus nevében szereplő "E" az "Enduro" rövidítése. 1982-ben jelent meg. Főbb eltérés a megjelenésében nyilvánul meg: Emelt kipufogó található rajta, védőráccsal és a légszűrőfedél be lett horpasztva, valamint a jobb lábtartó szélesebb, a kényelmes elhelyezkedés végett. Három fokozatban állítható hátsó rugóstagokat kapott az MZ-kről. Az terepmintás Pneumant K36 típusú gumiköpeny gyári felszereltség volt. A lábfék karja sem görbe immáron, és stílusosabb, behajtható berúgókart kapott ez a típus. A kormány is sokkal magasabb lett. Az üléshuzat mintája is eltérő, kicsit divatosabb lett. A nagyobb igénybevétel miatt a motorblokk felett két merevítőt is találhatunk. Jellemző színe az elegáns ezüstszürke, de elég nagy számban készültek pirosak is, továbbá a többi gyári szín közül készülnek világos-, sötétzöldben és nem túl gyakran okkersárgában is. A blokkja 4 sebességes, 1987-ig 6V-os megszakítós gyújtással készültek, utána 12V-os tirisztorossal. Egyébként a megjelenésének évében kapott az összes típus nagy, áztatós tankmatricát, új felfogatású hátsólámpát, valamint az "Enduro" megjelenése óta nincsen merevítés az első sárvédőn az egyik típuson sem.

S51Enduro.jpg



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 15
Tegnapi: 4
Heti: 23
Havi: 56
Össz.: 63 678

Látogatottság növelés
Oldal: Simson Eredete és Története!
Simson alkatrészek/Simson Ersatzteil noch alle andernfalls noch was motor!/ - © 2008 - 2024 - simsonalkatreszek.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével a weboldalkészítés gyors! Itt kezdődik a saját weboldalkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »